بوتاکس و قیمت بوتاکس در سال 1400



تاریخ انتشار : 1400/06/07 04:45
نویسنده : مدیریت سایت


بوتاکس چیست؟


ماده اصلی بوتاکس سم بوتولینیوم است. کار این سم ریلکس یا فلج کردن عضلات است. چین و چروک صورت در افراد مختلف بیشتر از اینکه تحت تاثیر سن باشد، تحت تاثیر قدرت عضلات صورت است. در افرادیکه عضلات صورت قوی دارند، چروک افتادن صورت از 25 سالگی محتمل است. در افرادیکه عضلات صورت ضعیف دارند و در زمان چین انداختن، چین های عمیقی در صورت ایجاد نمی شود، ممکن است تا 40 سالگی هم چین و چروک جدی ایجاد نشود. به همین دلیل در کتابهای مرجع سن خاصی برای شروع بوتاکس بیان نشده است. در کتابهای قدیمی تر زمان انجام بوتاکس بالای 30 یا 40 سال بیان شده بود ولی امروزه حداقل سنی برای بوتاکس تعیین نشده است. معمولا متخصصان پوست در افراد زیر 25 سال بوتاکس انجام نمی دهند، مگر اینکه هدف بالا بردن ابرو باشد. کلا از زمانیکه فرد احساس می کند چروک افتادن شروع شده است و خطوط خیلی نازکی در پوست صورتش ایجاد شده است، که حتی در حالت ریلکس هم دیده می شود، بهتر است بوتاکس زدن را شروع کند.
معمولا تاثیر بوتاکس بعد از 5 روز شروع می شود و بعد از یک هفته تا 10 روز ثابت می شود. بوتاکس های ایرانی زمان طولانی تری نسبت به بوتاکس های خارجی ماندگاری دارند. بوتاکس های خارجی 3 تا 6 ماه می مانند ولی بوتاکس های ایرانی 4 تا 6 ماه ماندگاری حتمی دارند.

قیمت بوتاکس


بوتاکس مصپورت انگلیس برای یکنفر 1,700,000 تومان بوتاکس مصپورت انگلیس برای سه نفر هر کدام 1,500,000 تومان بوتاکس دیسپورت برای یکنفر 750,000 تومان

ترمیم بوتاکس در چه زمانی لازم است؟


در زمانیکه بوتاکس غیر قرینه باشد یا عضله ای گرفته باشد، نیاز به ترمیم دارد. همه افرادیکه بوتاکس می زنند، نیاز به ترمیم ندارند. وقتی اثر بوتاکس قبلی از بین رفته باشد، یا به وضوح شروع به کاهش کرده باشد، تزریق دوباره بوتاکس انجام می شود. فاصله بین دو جلسه بوتاکس کامل نباید کمتر از 3 ماه باشد. اگر فرد مایل باشد 4 ماه بعد از تزریق اولین بوتاکس دوباره این کار را انجام دهد، در صورتیکه از یک مارک بوتاکس استفاده کند، ایرادی ندارد ولی اگر مارک بوتاکس اول با دوم متفاوت باشد، باید حتما صبر کند تا تاثیر بوتاکس اول کامل از بین برود.

مراقبت های بعد از بوتاکس چیست؟



تا 48 ساعت بعد از انجام بوتاکس:
- حمام آبگرم گرفته نشود
- ورزش نکند
- به هیچ عنوان ماساژ داده نشود
- با صورت روی بالش نخوابند
- موقع شستن صورت از آب سرد استفاده کند
- از نوشیدن الکل و استعمال سیگار، کشیدن قلیان و ایستادن کنار آتش یا هر کار دیگری که باعث گر گرفتن سر و گردن می شود، خودداری کند.
در کتابهای مرجع قدیمی به پایین نیانداختن سر تا 6 ساعت بعد از بوتاکس و نخوابیدن هم اشاره شده بود که منابع امروزی آن ها را حائز اهمیت نمی دانند.

بوتاکس در چه کسانی نباید انجام شود؟


در زنان باردار و شیرده نباید بوتاکس انجام شود. چون مطالعات اندکی روی تاثیر بوتاکس بر این افراد انجام شده است. توصیه شده است که در خانم های باردار و شیرده بوتاکس و فیلر انجام نشود.
در برخی افراد به علت تزریق مکرر بوتاکس چینی که این نوع بوتاکس ها غیر از بوتاکس و پروتئین حاملش به علت عدم خالص سازی کافی حاوی مواد دیگری هم هستند، واکنش های حساسیتی ایجاد شده است. در این افراد آنتی بادی هایی بر علیه پروتئین حامل بوتاکس ایجاد می شود که باعث دو نوع واکنش می شود. بعد از تزریق بوتاکس های بعدی حتی از نوع مرغوب یا بوتاکس در این افراد کارایی نخواهد داشت و یا باعث واکنش های آلرژی مانند قرمزی و التهاب پوست می شود. در این افراد توصیه می شود که تزریق بوتاکس انجام نشود.
اگر فرد با وجود این شرایط اصرار به تزریق بوتاکس داشته باشد، می توان از یک نوع بوتاکس خاص استفاده کرد که حامل پروتئینی ندارد و فقط خود مولکول بوتاکس است. در این نوع بوتاکس ماندگاری تزریق پایین است و حداکثر 3 ماه دوام دارد.





در دسته پوست و مو

#بوتاکس #هزینه بوتاکس #قیمت بوتاکس #بوتاکس صورت #بوتاکس پیشانی مراقبت بعد از بوتاکس #بوتاکس ابرو #مراقبت های بعد از بوتاکس #بوتاکس مسپورت #مراقبتهای بعد از بوتاکس #تزریق بوتاکس #هزینه بوتاکس صورت



ارسال نظرات









نظرات